AHLÂKI HARABE OLAN MİLLETİM
Fahrettin ALİŞAR
Sade, abartıdan, cafcaftan ve yalandan uzak bir yaşantı sürdüren insanların, peşinden gittikleri lider pozisyonundaki insanlarda, bazı özellikler aramalıdırlar. Makamın, gücün, zenginliğin, nüfuzun oyununa gelerek şımaran insanları, kendi temsilcisi olarak görmek, büyük bir gafleti ifade eder. Gücün, zenginliğin ve nüfusun oyununa gelmemek ve şımarmamak, sade yaşamın, kâmil insan olmanın olmazsa olmazıdır.
Ne demek istediğimin daha iyi anlaşılması için, yaşanan bazı örneklerle konumuza devam edelim! Bu ülkede düğünler yapılıyor. Önemli makamlarda oturanların kızlarının düğününe binlerce kişi katılıyor. Sırf o makamda oturan kişinin kızı olduğu için bu düğüne katılıyorlar. Düğünde; gelin ve damada binlerle ifade edilen cumhuriyet altını, bilezik, künye, bileklik, kilolarca altın takılıyor. Merasimde yapılan ikramlarla, düğün adeta bir gösteriş, israf ve şatafata dönüştürülüyor.
Bu ve buna benzer yaşanan olaylar; peşinden gidilen lider pozisyonundaki insanların, dini ve geleneksel etkinliğinin nasıl da abartıldığını gösterir. Bir tek düğünde değil, her türlü sosyal ve dini etkinlikte, gösterişe ve şatafata çeviren bu elit insanların davranışları, neredeyse artık normal bir davranış, normal bir uygulama gibi görülmeye başlandı. Bu büyük bir tehlikedir.
Bu ülkede; lüks, gösteriş ve şatafat, imtiyazlı insanlar için, bir yaşam felsefesi haline gelmiştir. Gösteriş ve israf sosyal bir boyut kazanmıştır.
Bir yanda karnını günübirlik doyurmaya çalışan insanlar, diğer yanda ise lüks, gösteriş ve şatafat meraklısı imtiyazlı insanlar!
İslam Dini’nin; “israf etmeyiniz, yoksulu gözetiniz!” ilkeleri adeta unutulmuş.
Sadeliğin ve alçak gönüllüğün yaşandığı ilçeler, kasabalar, semtler neredeyse yok olmuş.
İsrafın, gösterişin, şatafatın yaygınlaştığı, bunu yaşam felsefesi haline getiren imtiyazlı insanların çoğaldığı bir toplumda, “ahlâki yoksulluk” da çoğalmış demektir.
Aristo’nun konu ile ilgili tespitine katılmamak mümkün değildir:
“-En bedbaht olan millet; kaleleri ayakta dururken, ahlâkı harabe olan millettir!”
Gösteriş ve şatafat bu bakımdan bireysel değil, toplumsal bir tahribattır. Ülkemizde yaşanan toplumsal tahribata, imtiyazlı insanların öncülük ettiğini söylemek, asla abartılı olmaz.
Gösteriş ve şatafatla mücadele etmek için önce; lüks, gösteriş ve şatafatı yaşam felsefesi haline getiren, imtiyazlı insanların peşini bırakmak lazımdır.
Pengertian Dari Flora
-
[image: Pengertian dari flora]
Pengertian dari flora
Pengertian flora dan fauna secara sederhana flora adalah tanaman dan fauna
adalah hewan. Sementara pe...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder