RENKSİZ İNSAN TİPLERİ

RENKSİZ İNSAN TİPLERİ

Fahrettin ALİŞAR
falisar@mynet.com

Emperyalist güçlerin, “iktisadi yabancılaştırma” operasyonun en üst düzeyde yürütüldüğü ülkemizde; yıllardır uygulanan ve en tehlikeli çalışmanın adı, “renksiz insan tipi” oluşturma çalışmasıdır. Bu politik çalışma; renksiz, ideolojisi olmayan, milli kimliği reddeden yani “milleti kimliksizleştirme” çalışmasıdır.
Yakın tarihimizde, “mütareke dönemi”nde; “kimliksiz Avrupa dalkavukları”nın ortaya çıktığı dönemde, Falih Rıfkı Atay, Kadıköy’den İstanbul yakasına vapurla geçmektedir. O vapurda gözüne değişik bir insan tipi çarpar. Atay, gözüne çarpan bu insan tipini şöyle anlatır:
“- Adam çok telâşlıydı. Beni Türk sanıyorlar diye telâşlanıyordu. Cebine soktuğu Journal D’orient Gazetesi’ni tekrar tekrar çıkarıyor, öteki cebindeki Rum Gazetesi Rosphore’u tekrar tekrar çıkarıyor, yanına koyuyordu. Giydiği pantolon, tişört, saç tipi, tıraş tipi tam bir Fransız veya onu okşayan bir tipleme. Lisanı, bayrağı her şeyi bu gence zillet gibi görünen bir genç tiplemesinin ta kendisi!
Bu genci araştırmaya karar verdim ve araştırdım. Bu tipleme Avrupa’da bir hizmete talipmiş ve yakınında bulunan Fransız elçilik görevlilerine yağdanlık yapıyormuş! Ne acı bir tablo bu!..
Bu olaydan sonra yetkili mercileri uyarmaya karar verdim. Ve uzunca bir uyarı yazısı yazdım. ‘Avrupa’ya bundan sonra en millî, en koyu, en halis, bu Millet’in evlâtlarını göndermeliyiz. İyi eğitim almamış, iyi Türkçe konuşmayanları, millî kimliğini kazanmamış olanları, kimliklerinden utananları Anadolu nahiyelerinin güneşinde pişire pişire aslına nesline benzetmeliyiz!’ diye yazdım.”
Mütareke dönemi tipleri, ilerleyen zamanlarda toplumu bir bulaşıcı hastalık gibi sarmıştır. Milleti ideolojisiz bırakma operasyonu çerçevesinde, bu başarılmıştır. Bu emperyalist işgal devletlerinin estirdiği bir akımdı ve başarıldı.
Emperyalist işgal devletlerinin bu akımı ne ile başarıldı? “Renksiz eğitim” ile, “renksiz üniversite” ile başarıldı ve “renksiz insan tipleri” meydana getirildi. Böylece “millet” olma şuuru yerine, “ideolojisi olmayan”, “renksiz insan tipleri”nden oluşan bir insan yığını oluşturuldu.
Renksiz, ideolojisiz insan tipleri için; Amerika veya İngiltere’nin en basit popçularının verdiği konser haberi veya Amerika’da oynanan NBA basketbol karşılaşma haberleri, Mekke’in Fethinden, Malazgirt Savaşı’ndan, İstanbul’un Fethinden, Sakarya Meydan Muharebesi’nden daha heyecan verici ve daha cazibelidir. Bu tipler, popçu Madonna’yı, futbolcu Beckham’ ı bilirler ama, 1071 yılı Ağustos Ayı’nın, 1453 yılı Mayıs Ayı’nın, Müslüman Türk Milleti için ne anlama geldiğini bilmezler.
Renksiz tipler; milli vasfı olmayan, çeşitli milletlerin vasıflarını taşıyan, her kalıba giren tiplerdir. Yani “kozmopolit” tiplerdir. Bunların ideolojileri yoktur.
Bugün üniversitelerimiz “renksiz üniversite” değil mi? Eğitim sistemimiz “renksiz eğitim” çerçevesi içerisine oturmuyor mu? Yani “renksiz eğitim” sistemi ile “renksiz insan tipi” yetiştirmiyor muyuz?
Yetiştirdiğiz; renksiz, ideolojisiz, kozmopolit, milli vasfı olmayan, çeşitli milletlerin vasıflarını taşıyan, her kalıba giren tipler bizi yönetmiyor mu?
Bu soruların cevabını siz verin, ben ancak soruları sorabiliyorum!

Hiç yorum yok:

FAHRETTİN ALİŞAR

FAHRETTİN ALİŞAR


1963 yılında Konya'nın Derbent İlçesi'nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Derbent ve Konya'da, yüksek öğrenimini G.Ü. Eğitim Fakültesi'nde tamamladı. A.Ü.de lisansüstü eğitimini (mastırını) bitirdi. Yüksek lisans tezini "Türk Memur Sendikacılığının Örgüt Yapısı ve Model Yaklaşımı" konusunda hazırladı.
Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde 17 yıl öğretmenlik ve idarecilikten sonra, Başbakanlık Müşavirliği görevine atandı. 3 yıl Devlet Bakanı Danışmanı olarak görev yaptı. Daha sonra Başbakanlık ÖZİ'ye uzman olarak atandı. Halen bu görevine devam etmektedir.
Mersin'de görev yaptığı yıllar; İçel halk kültürünün araştırılması ve yazılı hale getirilmesi amacıyla, bölgede derleme çalışmaları yaptı. Derlemelerini İçel Kültürü Dergisi, Erciyes Dergisi, Güneyde Kültür Dergisi, Millî Kültür Dergisi ve Millî Folklor Dergisi'nde yayınladı.

10 yıl süreyle Mersin'de, İçel Kültürü Dergisi'nin çıkarılmasına katkıda bulundu.
TRT GAP Televizyonu'na, KKTC Çocuk Oyunları ve İçel Çocuk Oyunları'nı hazırladı ve bu programların danışmanlığını yaptı.
Birçok dergi, bülten ve gazetede; halk bilimi, eğitim ve kamu sendikacılığı konularında araştırma ve makaleleri yayınlandı. Yine birçok yerel ve genel televizyonda bu konularda televizyon programlarına konuşmacı olarak katıldı.
Ahmet Yesevi Üniversitesi Ankara temsilcisidir.
Türkiye Yazarlar Birliği, İLESAM ve Türk Folklor Araştırmaları Kurumu üyesidir.

YAYINLANMIŞ ESERLERİ

· İçel Çocuk Folkloru
· KKTC Çocuk Folkloru
· DERBENT
· ÇİĞİL TÜRKLERİ ve AŞAĞIÇİĞİL
· Nefsimize Zor Gelen Yazılar
· Kamuda Görevde Yükselme Kitabı (GYS)
· Konya Çanakkale Şehitlerimiz
· Derbentli Şehitlerimiz

YAYINA HAZIR ESERLERİ

·Konya Yer Adları, Yerleşik Bulunan Oymak, Cemaat ve Aşiretler
·Türk Memur Sendikacılığının Örgüt Yapısı ve Model Yaklaşımı (Tez Konusu)

falisar@mynet.com